MAGAZYN PRZYCZEPY I PODRÓŻE

Przyczepa samochodowa resorowana z amortyzatorem czy osi skrętnej?

Przeczytasz w 12 min  •  13/Kwiecień/2018 (11:57), aktualizacja 4/Kwiecień/2020 (11:04)
Wybór przyczepy samochodowej to czasem nie lada wyzwanie, ponieważ w ofercie sprzedaży znajduje się bardzo wiele modeli lekkich przyczepek samochodowych. Wszystkie zazwyczaj czym się różnią od siebie - a to wielkością, a to liczbą osi lub innymi elementami konstrukcyjnymi. W dzisiejszym poradniku na moim blogu motoryzacyjnym połączonym z ofertą sklepu motoryzacyjnego PrzyczepyMarter, chciałbym zaprezentować lekkie przyczepy samochodowe Neptun do przewożenia towarów, które zostały dodatkowo wyposażone w resory oraz amortyzator osi. W przypadku oferty pojazdów marki Neptun, ilość modeli posiadających fabrycznie zamontowane resory i amortyzatory jest spora przez co oferta jest bardzo urozmaicona dla kupujących. Ponadto w poszczególnych przyczepach istnieje możliwość dodatkowego zamontowania wspomnianych elementów wpływających na stabilność jazdy i wytrzymałość.
 
Sklep przyczepki samochodowe Kolumna24
Nowe przyczepki Neptun do kupienia. Akcesoria. Gwarancja na przyczepki.
Pojazdy

Przyczepy samochodowe na resorach i z amortyzatorami osi do przewozu różnych towarów


W przypadku wielu przyczepek towarowych wykonywanych w domowym zaciszu tzw. "samów", stosowano w większości przypadków resory z odzysku. Obecnie czasy się zmieniły i co raz mniej można spotkać takich pojazdów na drogach, a to wszystko za sprawą zmian w prawie, które znacząco ograniczyły możliwość zarejestrowania takiego pojazdu. Wiele osób planujących kupno przyczepy, wybiera więc nowy produkt w dodatku z gwarancją. Dzisiaj na rynku większość przyczep na rynku posiada osie skrętne, a w wybranych modelach montowane są dodatkowo resory i amortyzatory.

Resor i amortyzator w przyczepie samochodowej montowane są nie przez przypadek. Przyczepa z resoram posiada większe możliwości ładunku, a konkretnie wytrzymuje większe obciążenie w stosunku do jej odpowiednika bez resora. Do dziś w wybranych samochodowach dostawczych lub terenowych, producenci aut stosują resory zamiast sprężyn. Sam amortyzator odpowiada za komfort jazdy z przyczepą samochodową. Jest ona stabilniejsza na drodze i nie widać efektu "podskakiwania" jadąc bez towaru.

Tego rodzaju przyczepy samochodowe wybierane są często przez osoby planujące budowę czy przewożenie ciężkich towarów. Postanowiłem więc przygotować serię opisową dla poszczególnych przyczepek, które z automatu spełniają powyższe założenia. Trzeba mieć również na uwadze, że w sprzedaży dostępne odpowiedniki tych samych przyczep bez resorów.

Po kliknięciu w link zostaniesz przeniesiony do karty produktu, gdzie poznasz szczegółową charakterystykę danej przyczepy. Jako pierwsza została wskazana jedna z najmniejszych przyczep w ofercie sklepu PrzyczepyMarter. Charakteryzuje się ona nie dużymi rozmiarami oraz burtami wysokości 30 cm. Wersje Pratik przyczepek nie posiadają opcji otwierania przednich burt.

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-236 ptr resor [GN167]
Przyczepa skrzyniowa lekka Pratik DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 202 x 114 cm (długość x szerokość skrzyni)

Przyczepy z gamy Pro, najszybciej je opisując są ulepszoną wersją przyczep Rustik. Charakteryzują się one wysokimi burtami na 45 cm oraz wzmacnianym dyszlem strzałkowym. Poniżej dostępne są aż cztery modele Pro z zamontowanymi resorami do ramy i osi jezdnej. Na uwagę zasługuje ostatni model o długości 345 cm i szerokości 150 cm dla skrzyni ładunkowej.

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-210 pro resor [GN214]
Przyczepa skrzyniowa lekka Pro DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 210 x 129 cm (długość x szerokość skrzyni)

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-236 prr resor [GN180]
Przyczepa skrzyniowa lekka Pro DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 236 x 129 cm (długość x szerokość skrzyni)

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-263 prr resor [GN182]
Przyczepa skrzyniowa lekka Pro DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 263 x 129 cm (długość x szerokość skrzyni)

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-350 CT resor [GN164]
Przyczepa skrzyniowa lekka Pro DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 345 x 150 cm (długość x szerokość skrzyni)

Przyczepy Rustik marki Neptun to standardowe pojazdy do transportu towarów przy wykorzystaniu samochodów osobowych. Dostęne są dwa modele z zamontowanymi resorami i amortyzatorem osi. Pierwsza ma długość skrzyni 236 cm a druga natomiast 263 cm. Obydwa modele należą do kategorii przyczep lekkich, w których nie trzeba robić corocznych przeglądów technicznych. Charakteryzują się one burtami wysokości 40 cm ze stali ocynkowanej oraz możliwością uchylenia całej skrzyni ładunkowej tzw. wywrotność oraz otwieranymi przednimi burtami.

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-236 rtr resor [GN190]
Przyczepa skrzyniowa lekka Rustik DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 236 x 129 cm (długość x szerokość skrzyni)

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-263 rtr resor [GN192]
Przyczepa skrzyniowa lekka Rustik DMC 750 KG z resorem i amortyzatorem osi.
Wymiary: 263 x 129 cm (długość x szerokość skrzyni)

Jak zamontować resory do przyczepki samochodowej? Rodzaje resorowania w przyczepach


Podwozie każdej przyczepy samochodowej bądź przyczepy kempingowej to istotny element zespołu jezdnego oraz całej konstrukcji pojazdu. W przyczepach resorowanych oś z kołami jest zawieszona elastycznie, przez co może pracować podczas jazdy pod obciążeniem. Najczęstszym rozwiązaniem w zawieszeniu przyczep samochodowych stosowany jest resor piórowy. Sztywna oś, do której przytwierdzone są piasty kół, zamocowana jest wtedy do ramy przyczepki zapomocą kilku płaskich resorów, zakończonych uchem. W ucho resora wcziśnięta jest gumowa tuleja. Przez tuleję mocuje się z przodu odpowiednimi sworzniami resor do uchwytów na ramie. Podczas jazdy resor piórowy pracuje - wydłuża się lub skraca - dlatego z tyłu nie może być on zamocowany na stałe. Stosuje się wtedy dwa rozwiązania mocowania resora piórowego do ramy z tyłu przyczepy. Można wtedy wykorzystać albo ruchomy wieszak bądź wsuwa się resor w luźny uchwyt na zasadzie podwieszania, tak aby resor mógł pracować przód - tył (na zasadzie ślizgania). Przy tym drugim rozwiązaniu warto pamiętać o okresowym smarowaniu miejsca styku resora ze ślizgaczem. Stosowanie resora piórowego w przyczepach samochodowych automatycznie podnosi skrzynię do góry. W celu obniżenia wysokości przyczepy skrzyniowej mocuje się resor piórowy pod osią, ale trzeba pamiętać wtedy o tym, ażeby od góry zamontować odboje gumowe, tak aby oś podczas jazdy nie udeżała bezpośredniu w spód skrzynii ładunkowej.

Drugim rodzajem mocowania zaiweszenia w przyczepach samochodowych, jest zawieszenie Neidharta czyli oś skętna. Taka oś zbudowana jest z dwóch profili o przekroju trójkątnym (lub wielokąta) ścian pod kątek 45°, jedna w drugiej. W wolne przestrzenie pomiędzy profilami w narożnikach włożone są wałki gumowe, które przytrzymywane są przez profil wewnętrzy, umożliwiając gumowym wałkom pracę i obracanie się o jakiś kąt. Gumowe wałki tłumią drgania kół, które są wciśnięte w mniejszą rurę na krótkim profilu. W zawieszeniu Neidharta nie ma potrzeby stosowania amortyzatora, ponieważ już sama budowa osi ma właściwości sprężynujące i tłumi wszelkie drgania.

Przy każdym rodzaju zawieszenia można dodatkowo stosować amortyzatory, jednak w przypadku przyczep samochodowych towarowych, występują one najczęściej w zawieszeniu z resorem piórowym. Amortyzator ma na celu tłumienie drgań osi podczas jazdy przyczepą po nierównościach. Dzięki zastosowaniu amortyzatorów w przyczepach samochodowych, jazda z pojazdem do transportu towarów jest płynna i nie skacze on jak piłeczka tenisowa... Wyróżniamy różne rodzaje amortyzatorów, miękkie i długie, o różnej długości i z różnym skokiem. Przyczepa samochodowa z amortyzatorem lepiej trzyma się drogi co wpływa na komfort jazdy i bezpieczeństwo podróżowania.

Budowa Przyczepy Samochodowej Krok po Kroku. Budowa Przyczepki do Transportu. Schemat Zrób to Sam!


Zanim rozpoczniesz budowę przyczepki samochodowej lub tylko naprawę jej poszczególnych elementów konstrukcyjnych zapoznaj się z tym obszernym poradnikiem, przygotowanym specjalnie dla czytelników serwisu informacyjnego PrzyczepyMarter, dzięki któremu dobierzesz odpowiednie części do swojego pojazdu do transportu towarów. Jeśli jest to Twoja pierwsza przygoda z budową przyczepy musisz wiedzieć, że wcześniejsze przygotowanie poszczególnych części tworzących przyczepę samochodową pozwoli Ci zaoszczędzić na kosztach. Musisz również wiedzieć, że od 2013 roku weszły w życie nowe przepisy, które znacząco ograniczają rejestrację takie pojazdu w wydziałach komunikacji. Pojazd musi przejść liczne badania techniczne aby otrzymała homologację, które ostatecznie dopuszczą przyczepkę do ruchu na publicznych drogach.

Zasadniczo każda przyczepa samochodowa składa się z ramy z zespolonym dyszlem do holowania oraz osią z kołami. Dobry rzemieślnik poradzi sobie z obróbką techniczną bez problemu. Liczyć się należy jednak z kosztami jakie będzie musiał pokryć inwestor. Budowa przyczepki samochodowej zależy od tego co będzie na niej przewożone. Konstrukcyjnie może to być standardowa przyczepka skrzyniowa, przyczepa platforma z nisko zawieszaną płytą podłogową lub specjalistyczna przyczepka lekka do przewozu łodzi, skuterów wodnych bądź motocykli. Ich kształt i rozmiar znacząco różnią się od siebie i zostały one zaprojektowane pod przewóz typowych przedmiotów.

Kolejną fazą początkową projektowania przyczepy samochodowej, choćby podobnej do przyczep Neptun, jest kompletowanie wszystkich materiałów i części niezbędnych do jej budowy. Burty, zaczepy, płyta podłogowa, zawieszenie w tym osie i koła, elektryka z oświetleniem. Część producentów już na etapie projektu technicznego wykonuje obliczenia dla pojazdu, który będzie zarejestrowany jako przyczepa lekka z dopuszczalną masą całkowitą 750 kilogramów jednak w rzeczywistości jej wytrzymałość będzie o wiele większa, w granicach 1 000 kilogramów... Jest to standardowy zabieg w kierunku użytkowników przyczep. Lekkie pojazdy z dmc do 750 kg mają o wiele niższe ubezpieczenie oc i nie muszą przechodzić corocznych przeglądów technicznych. Ponadto holowanie takiej przyczepki samochodowej lekkiej w większości przypadków możliwe jest przez wszystkie samochody, a kierowcy wystarczy prawo jazdy kategorii "B". Są od tego odstępstwa, o których przeczytasz w innych artykułach na blogu PrzyczepyMarter.pl

Do budowy przyczepy samochodowej w warsztacie będziesz potrzebował podstawowych narzędzi jak spawarkę, szlifierkę, wiertarkę i oczywiście kątownik! Nie wspominam o pomniejszych narzędziach, które każdy zajmujący się pracami ślusarskimi zapewne ma u siebie. Aby zbudować przyczepę krok po kroku według przedstawionego schematu potrzebujesz: profile, oś, odbój do osi, resor, amortyzator, opony, felgi, światła tylne, odblaski boczne, przednie światła obrysowe, linkę zabezpieczającą do haka, zaczep kulowy, koło podporowe z obejmą, zaczepy burty, przewody elektryczne, wtyczkę 7-pinową i ewentualnie adapter z 13 pin na 7 pin, płytę podłogową, blachę na burty.

Jak widziesz zrobienie przyczepki samochodowej nie jest wcale takie proste. Oprócz elementów stricte związanych z budową czeka Cię jeszcze część formalna z dopuszczeniem jej do ruchu, tak abyś mógł bez przeszkód zarejestrować ją w dowolnym wydziale komunikacji. Trzecim ważnym krokiem przy wprowadzeniu nowej przyczepy samochodowej do ruchu jest jej obowiązkowe ubezpieczenie OC. Koszt obowiązkowego ubezpieczenia OC dla przyczep samochodowych wacha się w granicach od 50 do 60 zł, w zależności od konkretnego towarzystwa ubezpieczeniowego.

Przyczepy dwuosiowe (tandem) lekkie do DMC 750 KG marki Neptun w sprzedaży. Czy mając prawo jazdy z kategorią B mogę holować przyczepę dwuosiową?! Jaka jest różnica pomiędzy przyczepami jednoosiowymi?


Doświadczenie w sprzedaży nowych przyczep samochodowych o charakterze towarowym pokazuje, że oczekiwania kupujących są bardzo zróżnicowane. Nie da się jednoznacznie uogólnić potrzeb wszystkich i wrzucić do jednego worka. Każda osoba, która ma w planach zakup przyczepki potrzebuje czegoś innego. Dla jednych wystarczy przyczepa mała, a dla innych potrzeba pojazdu długiego. Z kolei dla części osób wystarczające są przyczepy lekkie jednoosiowe, a znowu inni ukierunkowani są na przyczepy z zamontowanymi dwoma osiami (popularnie zwane tandem). Dlatego oferty sklepów motoryzacyjnych pod tym kątem są bardzo różne i dostosowane do wymagań każdego. W tym artykule postanowiłem przedstawić specyfikacje i opisy przyczep z dwoma osiami, które dostępne są na rynku polskim pod marką Neptun oraz zestawem dedykowanych akcesoriów do nich, aby każdy mógł je sobie szybko porównać.

W Polsce, od dłuższego już czasu, skończył się czas własnoręcznego produkowania przyczepek w garażu tzw. samów, a następnie rejestrowania ich w Wydziałach Komunikacji. Zmiana przepisów doprowadziła do tego, że stworzenie jednej przyczepy jest zupełnie nieopłacalne dla przysłowiowego Kowalskiego. Koszt zakupu materiałów i zdobycia odpowiednich homolagacji przewyższy cenę nowej przyczepy samochodowej. Na samym początku tego artykułu, zanim przejdę do prezentacji przyczep dwuosiowych nadmienię o bardzo ważnej informacji pomocnej dla osób, które posiadają prawo jazdy jedynie z kategorią B. Nie ma większego znaczenia czy przyczepa ma jedną oś czy dwie. Holować przyczepy na kat. B zgodnie z przepisami ruchu drogowego można wtedy, kiedy zestaw pojazdów nie przekracza 3,5 tony. Szczegółowo temat ten został wyjaśniony w poprzednim artykule na blogu PrzyczepyMarter - Holowanie przyczepy samochodowej/kempingowej kat. B w 2018, do którego odsyłam.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która kategoria przyczep samochodowych jest lepsza - jednoosiowe czy dwuosiowe?! Wybór należy do osoby kupującej, jednak warto zwrócić uwagę na to, że przyczepy samochodowe z domyślnie dwoma osiami charakteryzują się większą stabilnością jazdy i przez to bezpieczeństwem podróżowania. Ponadto przewożony ciężar na tandemie, przy odpowiednim rozłożeniu na skrzyni, rozkłada się na dwie osie, a nie tylko jedną. Przez to w pewnym aspekcie możemy mówić o większej wytrzymałości przyczepki i skorzystać z większej ładowności pojazdu. Pozostaje jednak fakt ograniczeń przewożonych ciężarów zgodnie z danymi umieszczonymi w dowodzie rejestracyjnym. Minusem może okazać się fakt, że dla obciążonych przyczep towarem, droga hamowania automatycznie się wydłuża i jadąc trzeba mieć to na względzie.

Przyczepy dwuosiowe Neptun z burtami z blachy ocynkowanej o różnej konfiguracji


Przechodząc do sedna sprawy, w ofercie przyczep samochodowych Neptun występuje aż 16 modeli pojazdów z domyślnie zamontowanymi dwoma osiami, z czego dwie to lawety przeznaczone do przewozu samochodów. Zaczynając od podstaw, w gamie przyczep samochodowych Rustik - w moim odczuciu standardowych przyczepek o domyślnych właściwościach - dostępne są dwa modele określane jako tandem z osiami 2 x 750 kg. Będzie to przyczepa o długości skrzyni załadunkowej 236 cm [GN100] i druga o długości skrzyni 263 cm [GN149]. Obydwa modele występują w konfiguracji bez hamulca najazdowego i zostaną zarejestrowane jako przyczepy lekkie z DMC 750 kilogramów. Tak jak wymienione pojazdy, wszystkie przyczepy samochodowe w gamie Rustik posiadają otwieraną przednią i tylną burtę, przez co po zdemontowaniu bocznych burt otrzymamy platformę do przewozu większych objętościowo przedmiotów. Burty okalające przestrzeń ładunkową wykonane są z blachy ocynkowanej, a ich wysokość wynosi 40 cm. Towar ze względów bezpieczeństwa zamocować możemy pasami transportowymi dzięki czterem uchwytom po rogach skrzyni wspawanymi do ramy.

Dla osób, których wymagania są jeszcze większe, przygotowana została kategoria przyczep samochodowych Pro. Ich konstrukcja jest bardzo zbliżona do przyczep Rustik z pewnymi znaczącymi różnicami. Jako pierwszą należałoby wymienić wyższe burty w stosunku do poprzedników - 45 cm lub 50 cm, a także masywniejszy dyszel. Już tak samo jak wcześniej, istnieje możliwość otwierania przedniej burty i jednocześnie demontaż bocznych co okazuje się dużym atutem podczas codziennych prac. W gamie Pro liczba modeli przyczep dwuosiowych jest większa bo dostępnych jest aż siedem pojazdów. Dwa tandemy występują bez hamulców najazdówych (rejestrowane jako przyczepy lekkie DMC 750 kilogramów): przyczepa długości 236 cm [GN082] i przyczepa długości 263 cm [GN148]. Przyczepy te mają swoje odpowiedniki z burtami o wysokości 50 cm i będą to odpowiednio: przyczepa 236 cm pro+ [GN198] i przyczepa 263 pro+ [GN199]. W tych czterech modelach zamontowane są dwie osie po 750 kilogramów.

Pozostając dalej w gamie przyczep samochodowych profesjonalnych Pro dostępne są w sprzedaży aż przyczepki dwuosiowe z hamulcem najazdowym. Wszystkie trzy modele posiadają taką samą skrzynię załadunkową o wymiarach 263 cm x 129 cm x 45 cm. Różnią się one dopuszczalną masą całkowitą, a co za tym idzie zwiększoną ładownością. Jako pierwsza to przyczepa N07-263 2 pro [GN203] z dwoma osiami 750 kg i DMC 750 KG, druga to przyczepa N13-263 2 pro [GN204] również z dwoma osiami 750 kg i DMC 1300 KG oraz trzecia to przyczepa N16-263 2 pro [GN205] z dwoma osiami 1000 kilogramów i DMC 1600 KG. Przechodząc na podstronę produktówą poznasz także ładowności poszczególnych przyczepek i ważne informacje.

Przyczepy dwuosiowe z burtami ze sklejki lub z kołami pod skrzynią ładunkową


Jeśli chodzi o przyczepy z burtami stalowymi ocynkowanymi to byłoby na tyle, jeśli chodzi o tandemy. Teraz przejdziemy do przyczep samochodowych różniącymi się od poprzedników rodzajem materiału oraz szerokością skrzyni ładunkowej. Przyczepy dwuosiowe z gamy Nordica to modele profesjonalne z dużą przestrzenią ładunkową. Po pierwsze seria ta posiada koła schowane pod skrzynią ładunkową. Wszystkie cztery burty można otwierać lub całkowicie zdemontować w bardzo prosty sposób. Przyczepy Nordica są doskonałym rozwiązaniem do przewozu palet i nnych ładunków ładowanych wózkiem widłowym ze wszystkich czterech stron. Mocny stalowy profil zewnętrzny krawędzi platformy zapewnia ochronę podłogi przed uszkodzeniem podczas załadunku. Wszystkie cztery narożne słupki można zdemontować co czyni przyczepę uniwersalną i łatwą do zastosowania do różnych potrzeb. Ponadto cztery mocowania na pasy wewnątrz skrzyni schowane są w podłodze co sprawia, że platforma ładunkowa jest zupełnie płaska, a załadunek wózkiem widłowym jest prosty.

Pod marką Neptun sprzedawane są dwa modele przyczep dwuosiowych z serii Nordica. Pierwsza to przyczepa lekka z DMC 750 KG [GN125] o długości skrzyni 263 cm oraz druga wersja przyczepy z DMC 1300 kg [GN156] o tej samej długości. W związku z tym, że drugi model przyczepy rejestrowany jest już jako przyczepa ciężka dlatego domyślnie zamontowany jest przy niej hamulec najazdowy. Na zaprezentowanych podstronach produktu znajdziesz dodatkowo galerię zdjęć pojazdu oraz materiał video prezentujący przyczepki. W przypadku wszystkich produktów, aktualizacja dostępności w sklepie dokonywana jest na bieżąco po każdej dostawie. Jeśli wyświetla się informacja, o tym że przyczepa jest na zamówienie warto skontaktować się ze sklepem aby poznać termin najbliższej dostawy. Może się okazać, że będzie ona zrealizowana w ciągu kilku kolejnych dni...

Na sam koniec zostawiłem do prezentacji uniwersalne przyczepy ze sklejki, gdzie dostępne są dwie serie Trailwood oraz Trailwood Lux Bois, które z kolei są zamiennikami odpowiednio dla przyczep z gamy Pratik/Rustik i Pro (warto zapoznać się mimo wszystko z charakterystyką konkretnych modeli). Standardowo przyczepy Trailwood i wersje Lux Bois wyposażone są w relingi na burtach bocznych, stelaż naburtowy i koło podporowe w zestawie. Wysokość burt wynosi 35.5 cm bądź 37 cm.

Dla przyczep ze sklejki dostępne są trzy modele dwuosiowe: przyczepa Trailwood [GN080] o długości 236 cm i przyczepa Trailwood [GN081] o długości 253 cm. W przypadku modelu Trailwood Lux dostępny jest jedynie tandem ze sklejki [GN113] o długości skrzyni 236 cm. Wszystkie trzy produkty dostępne są w sprzedaży bez hamulca najazdowego.

W ofercie przyczep specjalistycznych występują także w sprzedaży lawety samochodowe przeznaczone do przewozu samochodów, maszyn oraz skuterów śnieżnych. Patrząc na specyfikacją techniczną poszczególnych modeli dostępnych jest aż kilkanaście różnych wersji. Wszystkie szczegółowo zostały omówione na poszczególnych podstronach. W związku z tym, że jest to nowa kategoria pojazdów dostępna w sprzedaży, niektóre z nich są modelami koncepcyjnymi. Jeśli jesteś zainteresowany kupnem lawety samochodowej skontaktuj się ze sklepem PrzyczepyMarter.pl Jest to specyficzna kategoria przyczep, dlatego zostaną one omówione w kolejnym artykule tematycznym.

Na moim blogu PrzyczepyMarter publikuję poradniki dla osób, zainteresowanych tematyką przyczepek samochodowych oraz przyczep kempingowych. Każdy zainteresowany dowie się jak zarejestrować nowy pojazd oraz jak poprawnie dbać o przyczepkę wykonując regularnie przeglądy konserwacyjne. Pamiętać należy o tym, że wszystkie przyczepy lekkie czyli takie, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kilogramów mają dożywotni przegląd okresowy producenta wbity w dowód rejestracyjny i nie jest wymagane jeżdżenie co roku na stację diagnostyczną. Ponadto na stronie znajduje się także katalog przyczep Neptun dostępnych w sprzedaży w moim sklepie na Przygoniu w województwie łódzkim. Znajdziesz tutaj także ofertę na dedykowane akcesoria przypisane do poszczególnych modeli.

Na sam koniec tego artykułu zachęcam Cię do obserwowania nowości na moim blogu PrzyczepyMarter oraz śledzenia nowości na profilach społecznościowych. Ponadto dla czytelników udostępniony został prosty system komentarzy, dzięki któremu mogą podzielić się z innymi własnymi opiniami.

1

Jakie oświetlenie muszę zamontować w przyczepie samochodowej?

Jakie oświetlenie muszę zamontować w przyczepie samochodowej?© PrzyczepyMarter.pl/Marcin JankowskiTo jakie elementy oświetlenia/elektryki zamontujesz w przyczepie samochodowej jest określone w przepisach i zależy od szerokości i wysokości pojazdu jaki konstrułujesz. W przeważającej większości przyczepek samochodowych muszą się znaleźć przednie białe światła obrysowe, zamontowane po bokach słupków pionowych, otrzymujących przednią burtę oraz dwie boczne. Ponadto z boku przyczepy, najczęściej na bokach burt, znajdują się pomarańczowe lampki odblaskowe o kształcie prostokąta. Natomiast z tyłu przyczepy montowane są lampy - prawa i lewa - zespolone lampy ze światłami mijania, stop, światłami do jazdy dziennej i przeciwmgielne. Przyczepy ciężkie posiadają dodatkowo światło cofania.
2

Zawieszenie w przyczepie: montaż osi samochodowej do ramy przyczepki

Zawieszenie w przyczepie: montaż osi samochodowej do ramy przyczepki© PrzyczepyMarter.pl/Marcin JankowskiW przyczepach samochodowych przykładowo stosowane są dwa rodzaje osi skrętnych - w przyczepach niehamowanych jest to kwadratowa oś skrętna oraz w przyczepach z hamulcem najazdowym montowane jest sześciokątna oś skrętna marki Knott. Jednocześnie producenci przyczep towarowych stosują do tego rozwiązanie w postaci zamontowanych dodatkowych resorów, które jeszcze bardziej mają usprawnić komfort transportu towarów na przyczepach. Każdy producent przyczep ma swoje rozwiązanie odnośnie samego montażu osi do ramy przyczepy. W większości modeli różnych producentów przyczep lekkich jest ono zbliżone do siebie lub wręcz takie samo.
3

Budowa przyczepy: Jakie koła w przyczepie samochodowej?

Budowa przyczepy: Jakie koła w przyczepie samochodowej?© PrzyczepyMarter.pl/Marcin JankowskiNajczęściej stosowane są koła o rozmiarze R13 w poszczególnych przyczepach samochodowych. W modelach oznaczonych jako przyczepy ciężkie, czyli których dopuszczalna masa całkowita jest większa niż 750 kilogramów, posiadają opony wzmacniane "C" o rozmiarach R14 i większym profilu.
4

Jakiej wysokości plandekę stosować w przyczepach samochodowych?

Jakiej wysokości plandekę stosować w przyczepach samochodowych?© PrzyczepyMarter.pl/Marcin JankowskiOptymalną wysokością plandeki ze stelażem w przypach samochodowych to rozmiar 80 cm. Ta wysokość plus burty wysokości 40 cm sprawiają, że światło pomiędzy podłogą przyczepy, a górą plandeki wynosi około 120 cm. Jest to wystarczający prześwit aby bezproblemowo załadować i rozładować dowolne towary. Plandeka takiej wysokości nie generuje również dużego oporu powietrza, co już przy plandekach wysokości 120 cm jest odczuwalne podczas jazdy samochodem. Holując przyczepkę samochodową z plandeką musisz się liczyć z automatycznym wzrostem spalania paliwa w Twoim samochodzie osobowym.
ZAKUPY

Pasaż handlowy Kolumna24 dla czytelników wiadomości Przyczepa samochodowa resorowana z amortyzatorem czy osi skrętnej?!


Od teraz masz dostęp do pasażu handlowego Kolumna24 z wyselekcjonowanymi produktami z różnych sklepów internetowych! Bogaty asortyment produktów w jednym miejscu z różnych kategorii, dostępnych do kupienia przez internet z dostawą prosto do domu.

Łazienka + Sypialnia

Odzież

Fitness Cardio

Badminton

Wyposażenie Firmy

Ona

Sport

Rolki

Kuchnia + Jadalnia



ELEKTRONIKA DOM I OGRÓD SPRZĘT SPORT OBUWIE ODZIEŻ ZABAWKI SURVIVAL IT ZDROWIE I URODA AGD MOTOCYKLE RANKINGI SKLEP PRZYCZEPKI MAGAZYNCARAVANING REGIONY
ODKRYWAJ

Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?

Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić konwerter na AVI?

Przyczepa samochodowa resorowana z amortyzatorem czy osi skrętnej?

Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?

Przyczepy kempingowe Niewiadów - kultowa N126 i N132 z Polski

Gdzie kupić viaTOLL do przyczep samochodowych i kempingowych?

Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach

Piknik Lotniczy w Łasku 2020: Dzień Otwarty i Święto 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego

Jaką przyczepę samochodową kupić marki Neptun w 2020 roku?

Zasady poruszania się z przyczepą samochodową po drogach publicznych

Andora - maleńkie państwo między Francją a Hiszpanią

Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun

Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody

Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących

Lidl w Łasku: Kiedy otwarcie sklepu spożywczego w Vendo Park?

Wszystkie publikacje...
 
Pasaż handlowy 24h ›
Bogata oferta e-commerce. 500 000 towarów w jednym miejscu. Dostawa do domu.

Dbaj o zdrowie swoje i swoich bliskich. Zamawiaj przez internet i zostań w domu!
Sklepy online
Temat dnia Newsroom Polecane Polityka Wybory2023 Łódź Sieradz Poradniki zdrowie

Biznes i finanse Waluty Innowacje Finanse osobiste Pozycjonowanie

Zakupy i oferty Zegarki Komputery gamingowe Dom i ogród Survival Zdrowie i uroda

Przyczepy samochodowe Magazyn o przyczepach Regiony sklep Caravaning

Apteki Apteki Łask Apteki Sieradz Apteki Łódź Apteki Pabianice Apteki Tomaszów Mazowiecki

Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa artykułów Mapa kategorii Mapa produktów Kontakt

YouTube Facebook Twitter

© 2021 Kolumna24.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone!
redakcja@kolumna24.pl
Kolumna
24
•   Wybory2023  •   Regiony •   Przyczepy •   Sport •   Meble •   Zdrowie i uroda •   Survival •   Komputery •   Zakupy •   Firmy Wiadomości •   Menu  •   Zakupy  Meble