To i Owo Logo

To i Owo

Wszystkiego po trochu
  
 
OPINIE

Poznaj zasady diety trzynastodniowej (diety kopenhaskiej)

Schudnąć kilkanaście kilogramów w niecałe dwa tygodnie? Wydaje się niemożliwe? A jednak… Takie efekty gwarantuje dieta trzynastodniowa, która - ze względu na swoje efekty - znajduje wielu zwolenników. Jakie są jej zasady? Co jeść? Czy faktycznie daje rezultaty gwarantowane przez jej twórców? Na te pytania udzielę Wam odpowiedzi, bowiem miałam okazję przekonać się o jej skutkach na własnej skórze.
Poznaj zasady diety trzynastodniowej (diety kopenhaskiej)
Zdjęcie: © toiowo/ilustracyjne   
Przede wszystkim należy zaznaczyć, że dieta trzynastodniowa jest niezwykle rygorystycznym sposobem odchudzania, stąd budzi wiele kontrowersji. Sama miałam wiele wątpliwości, czy aby taka kuracja nie odbije się niekorzystnie na moim zdrowiu. Ale jak widać - żyję i mam się całkiem nieźle.

Warto wiedzieć, że codzienny jadłospis jest dość niskoenergetyczny. Wraz z posiłkami dostarczamy bowiem około 500 kcal. Jest to naprawdę niewiele, biorąc pod uwagę fakt, że wraz z pożywieniem powinniśmy dostarczać średnio 2000 kcal. Rygor, jaki obowiązuje w diecie trzynastodniowej nie pozwala na robienie jakichkolwiek odstępstw od jej zasad. Złamanie reguł grozi przerwaniem kuracji, a możliwość do ponownego przystąpienia do niej pojawia się po dwóch latach (jeżeli dieta została przerwana po 7 dniach), bądź po kilku miesiącach (gdy kuracja została przerwana przed upływem 7. dnia).

Ważną zasadą w diecie trzynastodniowej jest dostosowanie się do specjalnie przygotowanego jadłospisu. Jest on dość monotonny, z tego też powodu nie wszyscy będą w stanie wytrwać w tego rodzaju kuracji. Podstawą jest befsztyk, szynka, sałata skropiona oliwą z oliwek i sokiem z cytryny, ryby oraz chude mięso. Śniadanie każdego dnia stanowi filiżanka kawy z łyżeczką (kostką) cukru.

Nie jest to zatem dieta, zgodna z zaleceniami dietetyków, którzy propagują solidny pierwszy posiłek, mający zapewnić energię na początek dnia.
To, co kusi w diecie trzynastodniowej to nie tylko fakt pozbycia się nawet kilkunastu kilogramów, ale również to iż po zakończonej kuracji można powrócić do dawnego sposobu odżywiania się, bez żadnych konsekwencji w postaci efektu jo-jo. Ja jednak sceptycznie podchodziłabym do takich zapewnień. Sama nie zaryzykowałam, ponieważ bałam się dodatkowych kilogramów i zmarnowania czasu przeznaczonego na restrykcyjną dietę odchudzającą. Jeżeli więc i Wy chcecie mieć pewność, że po kuracji utrzymacie stałą wagę, polecam zastosowanie innej, mniej drastycznej diety.

Wśród dietetyków panuje przekonanie, że dieta trzynastodniowa nie jest zdrowa. I faktycznie - do najrozsądniejszych nie należy. Niemniej, jeśli będziemy stosować ją zgodnie z planem, a cała kuracja będzie trwać dokładnie 13 dni, wówczas większych szkód sobie nie wyrządzimy. Tylko przedłużanie diety oraz stosowanie jej zbyt często może grozić poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.
WSZYSTKIE POSTY
O serwisie Prywatność Regulamin Mapa serwisu
© 2015 - 2017 KOLUMNA24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Napisz e-mail redakcja@kolumna24.pl lub zadzwoń +48 696 426 746!