POZYCJONOWANIE

Pozycjonowanie stron: Google a unikalna treść na Twojej stronie

Marcin Jankowski  •  15 marca 2017 (22:08)
Rozwój internetu sprawił, że w sieci dostępnych są miliardy serwisów internetowych. Wykorzystując content marketing czyli tworząc unikalną i wartościową treść możemy sprawić, że nasza strona będzie się wyróżniała na tle konkurencji i tym samym będziemy ją pozycjonować w Google na wysokie pozycje przy dobraniu odpowiednich słów kluczowych. Warto zatem zapoznać się z zasadami przygotowania angażujących artykułów i narzędziami pomocnymi przy ich promocji wśród czytelników.
Pozycjonowanie stron: Google a unikalna treść na Twojej stronie
Zdjęcie: domena publiczna   
AUTOREKLAMA
Planujesz kupić nową przyczepę samochodową? A może tylko potrzebujesz przewieźć dowolną rzecz, która nie mieści się do Twojego samochodu? Przyjedź do punktu handlowego na Przygoniu przy ulicy Łąkowej 3 w gminie Dobroń. Wcześniej możesz zapoznać się z ofertą nowych przyczep i wypożyczalni na stronie internetowej Kolumna24.

Content marketing jako strategia pozycjonowania stron w Google


Content marketing może okazać się doskonałym rozwiązaniem dla osób prowadzących własną firmę i szukających sposobów niskobudżetowej kampanii marketingowej dla swojej oferty.W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie do tego celu internetu w oparciu o własny serwis internetowy. Jednak aby Twoja strona w sieci została zauważona musi być odpowiednio optymalizowana oraz pozycjonowana.

Jak każdy twórca serwisu internetowego czy właściciel firmy, próbujemy znaleźć najlepsze rozwiązania, które pozwolą nam pozyskać nowych czytelników czy klientów. W zależności jak bardzo zaangażujesz się w swoje działania marketingowe - pozycjonowanie, reklama, optymalizacja contentu - i jak dużo włożysz kreatywnej pracy, odpowiednio uzyskasz rezultaty. Przewaga reklamy online nad offline jest taka, że w internecie ze swoją ofertą możesz dotrzeć do odbiorców w każdym czasie i w każdym miejscu. Warto na samym początku zaplanować strategię marketingową aby ponieść jak najmniejsze koszty oraz zdobyć odpowiednie umiejętności.

W związku z ciągle rosnącą konkurencją na rynku należy szukać coraz to nowszych metod na dotarcie do naszych potencjalnych klientów oraz usprawniać te dotychczas stosowane. Najnowszym trendem w reklamie internetowej albo inaczej, sposobem na pozyskanie klientów jest content marketing. Wszystko to za sprawą niekwestionowanego lidera wyszukiwarek w Polsce - Google, które odpowiada za 95% wizyt na polskich stronach internetowych. W związku z tym większość działań marketingowych naszej firmy powinniśmy ukierunkowywać właśnie na tą wyszukiwarkę. W ostatnim czasie Google wielokrotnie zmieniał swoje algorytmy odpowiadające za indeksowanie stron internetowych i wyświetlanie je w wynikach wyszukiwania. Obecnie zmiany te można podsumować bardzo krótko - liczy się wartościowa i unikalna treść przy dobrze zoptymalizowanej stronie internetowej.

Wykorzystując content marketing możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy faktycznie są zainteresowani Twoimi produktami i przeważającej większości nie będą to osoby przypadkowe gdyż w skrócie polega to na przekazywaniu wiedzy odbiorcy za jego zgodą.

Pozycjonowanie stron w Google: twórz unikalne artykuły, które będą wysoko w rankingu


Tworzenie unikalnych artykułów to wielkie korzyści dla Twojej strony i dla czytelników. Wyszukiwarka Google uwielbia teksty świeże o unikalnych i w dodatku edukacyjnych wartościach. Również czytelnicy Twojego bloga czy strony internetowej zauważą różnicę jaką prezentujesz w stosunku do Twojej konkurencji. Tworzenie ciekawych tekstów to także sposób Google na wyróżnienie akurat danego serwisu z pośród szeregu innych zaindeksowanych przez roboty.

Tobie nie trzeba tłumaczyć, że strona internetowa jest bardzo ważnym kanałem komunikacji z naszymi czytelnikami czy klientami ale nie wszyscy mają takie zdanie. Mając własny serwis informacyjny czy bloga zauważ ile możesz przekazać cennych informacji począwszy od danych adresowych a kończąc na prezentacji własnej oferty i usług na firmowej stronie. Dzisiaj technika tworzenia stron internetowych znacząco się zmieniła w porównaniu z tym co było kiedyś. Jak wskazuje Google, dzisiaj każdą podstronę należy traktować jak oddzielną stronę dlatego tak ważne jest opracowanie tekstów na każdej z nich. Z doświadczenia widać, że podstrony posiadające bardziej rozbudowane teksty mają większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwania. Przechodząc do konkretów podstrony z artykułami składającymi się z 16 000 znaków i więcej, w zależności od konkurencji, zajmują zazwyczaj pierwsze miejsca w Google. Nie wszystkim udaje się napisać tak długi artykuł dlatego zaleca się aby tworzyć teksty z minimum 8 000 - 9 000 znaków. Warto dodać, że artykuły liczące pomiędzy 3 000 a 5 000 znaków są najmniej angażującymi czytelnika tekstami.

Do tego dochodzi również częstość aktualizacji strony czyli nowo pojawiające się wpisy. Google lubi często aktualizowane serwisy internetowe i tym samym promuje je podwyższając sztucznie ich pozycję w rankingu wyszukiwania.

Tak jak widzisz pozycjonowanie stron www nie sprowadza się jedynie do zbierania linków zewnętrznych. To rozbudowany i czasochłonny proces, który wymaga od Ciebie poświęcenia czasu i budowania doświadczenia. W kolejnych artykułach publikowanych na mojej stronie będę wskazywał kolejne porady jak zająć się serwisem internetowych aby odnieść sukces w internecie.

Pozycjonowanie stron: jak przyśpieszyć wyświetlanie artykułu w wyszukiwarce Google


Mając przygotowany ciekawy artykuł z interesującymi grafikami i materiałami video możemy zająć się jego szybkim indeksowaniem. Małe strony, które dopiero zaczęły funkcjonować w sieci z niewielką liczbą linków prowadzących, nie mogą liczyć na częste odwiedziny robota indeksującego. Rozwiązaniem będzie skorzystanie z kolejnego narzędzia przygotowanego przez Google a dokładnie Search Console (Webmaster Tools), za pomocą którego zaindeksujemy wskazany link automatycznie i pojawi się on w wynikach wyszukiwania w ciągu kilku minut.

Google Search Console to narzędzie ułatwiające nam zarządzanie naszą stroną internetową w wyszukiwarce Google. Każda osoba zajmująca się pozycjonowaniem i optymalizacją własnej strony powinna posiadać tam konto i podpiętą pod nie stronę internetową. Dzięki temu sprawdzisz występujące błędy na stronie, prowadzące do niej linki zewnętrzne, sprawdzisz jakie słowa kluczowe generują ruch a także przyśpieszysz indeksowanie poszczególnych podstron Twojego bloga tematycznego.

Jeśli rejestrujesz swoją stronę internetową po raz pierwszy w Google Search Console oprócz ręcznego wprowadzenia jej adresu musisz także potwierdzić, że jesteś jej właścicielem. Możesz to zrobić na trzy sposoby. Pierwszy to podpięcie statystyk Google Analytics a system automatycznie wykryje, że masz pełne prawo widzieć wszystkie informacje o niej. Drugi sposób to umieszczenie znacznika meta wskazanego w procesie weryfikacji na stronie głównej dodawanej strony. Trzeci sposób to dodanie pliku tekstowego również wskazanego w procesie weryfikacji.

Po przejściu procesu weryfikacyjnego Twoja strona zostanie dodana i zbiegiem czasu będą się wyświetlały o niej praktyczne informacje w konsoli dla webmasterów. Na początku potrzeba czasu aby system Google pobrał informacje z różnych źródeł i może to zająć kilka dni.

Aby przyśpieszyć indeksowanie podstron możesz skorzystać z formularza w ramach Google Search Console. Przejdź do zakładki Indeksowanie a następnie Pobierz jako Google. Następnie w pole formularza wprowadź adres URL podstrony, którą chcesz zaindeksować w danej domenie. Po przetworzeniu wskazanego adresu poniżej formularza ukarze się wpis z przyciskiem Prześlij do indeksu, a po jego wybraniu zostanie wyświetlone okno, na którym mamy do wyboru dwie opcje: jeśli chcemy zaindeksować pojedynczy artykuł wybieramy pozycję pierwszą i naciskamy przycisk OK.

W ten oto prosty sposób sprawiliśmy, że nasza strona internetowa jest widoczna dla czytelników korzystających z wyszukiwarki Google w celu znalezienia interesujących treści. Za pomocą Google Search Consoli możesz wskazać miesięcznie 500 adresów do szybkiej indeksacji. Dla średniej wielkości serwisu internetowego jest to zupełnie wystarczająca ilość.

Inną standardową metodą przyśpieszenia indeksowania witryny internetowej a zarazem jedną z podstawowych metod pozycjonowania strony w Google jest zdobywanie naturalnych odsyłaczy z innych serwisów i blogów. Im więcej takich linków zewnętrznych pozyskasz tym częściej i w różnym czasie Twoją stroną będą odwiedzały roboty indeksujące. A bez odwiedzin robota indeksującego nigdy Twoja strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.
#contentmarketing #frazy #google #optymalizacja #pozycjonowanie #seo #slowakluczowe #wyszukiwarka
ŁKS Łódź Zagra w II Lidze Zamiast Finishparkiet Drwęca NML
ŁÓDŹ

ŁKS Łódź Zagra w II Lidze Zamiast Finishparkiet Drwęca NML

Łask: Zabił Swoją Konkubinę? Mężczyzna Został Zatrzymany
ŁASK

Łask: Zabił Swoją Konkubinę? Mężczyzna Został Zatrzymany

Łódzkie: Ratują życie. Sami Dostaną 1 Milion Złotych Pomocy
ŁASK

Łódzkie: Ratują życie. Sami Dostaną 1 Milion Złotych Pomocy

(Video) I Bieg Leśny w Teodorach za nami. Blisko 400 zawodników
ŁASK

(Video) I Bieg Leśny w Teodorach za nami. Blisko 400 zawodników

WSZYSTKIE WIADOMOŚCI
Przyczepa Samochodowa Neptun City N05-146 city
1399 PLN

Przyczepa Samochodowa Neptun City N05-146 city

Przyczepa Samochodowa Neptun Pratik N05-155 ptw
1599 PLN

Przyczepa Samochodowa Neptun Pratik N05-155 ptw

Przyczepa Samochodowa Neptun Pratik N07-202 ptd
1599 PLN

Przyczepa Samochodowa Neptun Pratik N07-202 ptd

Przyczepa Samochodowa Neptun Pratik N07-202 ptw
1750 PLN

Przyczepa Samochodowa Neptun Pratik N07-202 ptw

PRZYCZEPY SAMOCHODOWE
O serwisie Prywatność Regulamin Mapa serwisu
© 2015 - 2017 KOLUMNA24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Napisz e-mail redakcja@kolumna24.pl lub zadzwoń +48 696 426 746!
KOLUMNA24