Google: 5 porad jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarce

Marcin Jankowski, 15.03.2017 21:31
Na każdym kroku i w każdy możliwy sposób, aby móc zarabiać na swojej stronie internetowej, powinieneś się starać poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Cel jest prosty, znaleźć się na pierwszym miejscu, mieć wysoki CTR czyli współczynnik klikalności w link prowadzący do Twojego bloga/strony z SERP i generować duży ruch na stronie. Jak to zrobić? Do dyspozycji mamy kilka elementów strony, które użyte w odpowiedni sposób wyróżnią ją spośród innych wyświetlonych propozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Marketing: Indeksowanie stron internetowych w Google


Indeksowanie serwisu internetowego to moment kiedy każda podstrona zostaje pobrana do bazy danych wyszukiwarki Google aby potem być odpowiednio wyświetlana w wynikach wyszukiwania tzw. SERP. To podczas indeksacji Twoja strona jest oceniana na podstawie wielu czynników rankingowych na podstawie budowy strony www. Postaraj się odpowiednio zoptymalizować swój serwis aby przyśpieszyć proces indeksowania w Google i poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce.

Jak do tej pory największa wyszukiwarka stron internetowych na świecie Google nie zdradziła algorytmów indeksowania. Zazwyczaj do opinii publicznej przedostają się jedynie sugestie jakimi powinni się kierować pozycjonerzy i twórcy stron www.

Za indeksowanie stron odpowiada specjalny program, który podąża poprzez sieć internetową, podążając linkami umieszczonymi na stronach internetowych. Praca takiego robota jest ciągła, który podąża na wielu stronach. Wniosek z tego jest taki, że im więcej linków zewnętrznych prowadzi do Twojego bloga tym więcej jest możliwości, że zostanie on zaindeksowany w krótkim czasie. Oprócz rozbudowanych treści na stronie, to właśnie linki mają między innymi znaczenie w ustaleniu pozycji Twojej strony w rankingu Google.

Kolosalne znaczenie przy pozycjonowaniu stron ma także struktura samej strony internetowej. Nie tylko linki zewnętrzne, nie tylko duża ilość artykułów ale także przemyślana ilość znaczników HTML.

<!DOCTYPE html>

<html lang="pl"><head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

<title>Tytuł podstrony widoczny w wyszukiwarce Google 65 znaków</title>

<meta name="description" content="Opis strony widoczny w wyszukiwarce 150 znaków" />

<meta name="HandheldFriendly" content="true" />

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1,maximum-scale=1">

<meta name="robots" content="index,follow" />

</head><body>


</body></html>

Wykorzystaj tytuł strony oraz jej opis aby wzbudzić zainteresowanie czytelnika


Wyszukując dowolne strony w wyszukiwarce pierwsze na co zwracamy wybierając stronę do odwiedzenia to tytuł strony oraz jej opis, które znacząco ułatwiają nam określenie co na danej stronie się znajduje. Kiedy okazuje się, że tematyka strony jest nie wyczerpująca lub znacząco odbiega od tego co znajdowało się w opisie natychmiast opuszczamy dany serwis internetowy.

Pamiętajmy, że każda podstrona w naszym serwisie internetowym powinna posiadać unikalny ciąg znaków, w którym będą umieszczone słowa kluczowe. Tytuł podstrony powinien także jasno wskazywać co na danej stronie się znajduje. Zwróć uwagę na poniższą grafikę przedstawiającą wyniki wyszukiwania dla zapytania Blogaria.pl. Pomimo tego, że w znaczniku <title>Tytuł strony</title> umieszczone zostało słowo Blogaria.pl pierw jednak znajdują się ważniejsze słowa kluczowe, które jasno informują czytelnika jaka tematyka przeważa na danej stronie internetowej. Również jeśli prześledzisz każdą podstronę zauważysz, że nigdy nie powtarza się ten sam tytuł oraz opis description umieszczony w tagu <meta name="decription" content="Opis podstrony" />.

Ze względów praktycznych tytuł strony internetowej powinien składać się maksymalnie z 65 znaków, natomiast opis czyli tekst w znaczniku description maksymalnie ze 150 znaków. Dlaczego tylko tyle? Bo tylko tyle znaków Google wyświetla w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak zupełnie wystarczająca ilość znaków aby przykładowo umieścić tytuł artykułu oraz skrócony opis artykułu. Tworząc tytuł oraz opis, postaraj się zachęcić użytkowników wyszukiwarek aby to właśnie Twoją stronę internetową odwiedzili a nie konkurencji. Dlatego nie przesadzaj także z ilością słów kluczowych ponieważ tekst ten musi być zrozumiały dla czytelnika a nie tylko dla robota indeksującego treść.

Nagłówki i wyróżnienia ważnych fragmentów na stronie internetowej


Bardzo często w kodzie strony internetowej umieszcza się nagłówki z tytułem artykułu lub podtytułami oraz pogrubienia wybranych słów aby zwrócić uwagę czytelników na ważniejsze fragmenty. Ma to także ogromne znaczenie przy optymalizacji strony www ponieważ teksty umieszczone w odpowiednich znacznikach dają sygnał wyszukiwarkom przy określaniu wyników wyszukiwania.

Większe znaczenie ma słowo kluczowe umieszczone w znaczniku <h1></h1> niż tylko pogrubione <b></b>. Jednak pamiętaj o tym, że wspomniany nagłówek <h1> może wystąpić tylko raz na danej podstronie i zarezerwowany jest dla najważniejszej sentencji. Najczęściej używa się go przy tytule artykułu lub na innych podstronach umieszczając jej nazwę. Natomiast używanie nagłówków <h2></h2> czy <h3></h3> nie wymaga od nas trzymania się określonej ilości wystąpień. Najlepiej zaprojektować strukturę strony internetowej w ten sposób aby występowały one chronologicznie od największego najmniejszego na wzór struktury książki drukowanej.

Znaczniki schema.org poprawią widoczność Twojej strony internetowej


Znaczniki schema.org to elementy ułatwiające robotom indeksującym wyszukiwarek internetowych zrozumienie treści opublikowanych na danej stronie internetowej.Prawdopodobnie najczęściej wykorzystywanym kodem schema.org będzie ten odpowiedzialny za oznaczenie artykułu i jego poszczególnych elementów.


<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "NewsArticle",
"mainEntityOfPage":{
"@type":"WebPage",
"@id":"http://domena.pl/adres-url-podstrony.html"
},
"headline": "Tytuł podstrony",
"image": {
"@type": "ImageObject",
"url": "http://domena.pl/zdjecie-artykul.jpg",
"width": 900,
"height": 600
},
"datePublished": "2017-01-02 12:00:00",
"dateModified": "2017-01-02 12:10:00",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Imie Nazwisko"
},
"publisher": {
"@type": "Organization",
"name": "Blogaria.pl",
"logo": {
"@type": "ImageObject",
"url": "http://domena.pl/logo.jpg",
"width": 205,
"height": 35
}
},
"description": "Opis description"
}
</script>


Taki oto odpowiednio dostosowany kod wstawiamy w sekcji pomiędzy <head></head>.

Mapa serwisu znacząco poprawia indeksację wszystkich podstron


Mapa serwisu to ważny element każdej strony internetowej. Rozróżniamy dwie wersje - jedną jako specjalnie przygotowany plik XML ze znacznikami wprost dla wyszukiwarek internetowych oraz drugą jako podstrona, na której umieszczone są jedynie linki do wszystkich opublikowanych wcześniej artykułów. Ta druga wersja stanowi także dobry punkt wyjściowy dla Twoich czytelników.

Standardowa mapa serwisu w postaci pliku XML nazywa się sitemap.xml i umieszcza się ją w katalogu głównym czyli domena.pl/sitemap.xml. W jej zestawieniu powinny się znaleźć wszystkie adresy URL podstron jakie zostały udostępnione dla Twoich czytelników. Oto przykładowa struktura takiego pliku gdzie element <url></url> jest powtarzalny dla każdego adresu URL:


<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<urlset
xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9"
xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
xsi:schemaLocation="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9
http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9/sitemap.xsd">
<url>
<loc>http://www.blogaria.pl/</loc>
<lastmod>2017-01-01</lastmod>
<changefreq>weekly</changefreq>
<priority>1.0</priority>
</url>
</urlset>


Dobra widoczność w Google = czytelnicy i zarabianie na blogu


Znacząco poprawiając widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwarki Google dajesz sobie większe szanse na zdobycie dużej liczby czytelników a tym samym masz możliwość zarabiania na prowadzeniu strony internetowej. Wracając do poprzednich artykułów dowiesz się jak wykorzystać poświęcony czas na przygotowanie artykułów aby następnie je zmonetyzować. Ja ze swojego doświadczenia korzystam z sieci reklamowej AdSense oraz programów partnerskich z sieci Convertiser, które pozwalają mi generować zyski z polecania produktów wybranych sklepów internetowych i programów finansowych, iście popularnych w dzisiejszych czasach.

Każda nawet najmniejsza zmiana na Twojej stronie: nowy artykuł, kolejna infografika czy materiał video prowadzi Cię do sukcesu. W całej tej pracy nad tworzeniem serwisu internetowego liczy się unikalność a także świeżość. Postaraj się wyróżnić ciekawym contentem abyś to Ty przyciągnął uwagę czytelnika a nie Twoja konkurencja.

Jeśli uważasz, że ten artykuł był pomocny, zachęcam do promowania go na swoich profilach społecznościowych. Udostępnij artykuł na Facebooku, Twitterze, Google+ i podziel się tą wiedzą z innymi, z tymi którzy być może jeszcze o tym nie wiedzą a pomoże im to osiągnąć sukces w internecie.
Copyright © 2017 KOLUMNA24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Chcesz podzielić się informacją? Napisz e-mail redakcja@kolumna24.pl!